Bridge in the Rain (after Hiroshige)

Vincent van Gogh (1853–1890), Holland
Loomise aeg: 1887

Kunstniku vanus teose loomise ajal: 34 aastat

Teose kirjeldus:

"Bridge in the Rain (after Hiroshige)" on Vincent van Goghi maal, mis valmis 1887. aastal, kui kunstnik elas Pariisis. See teos on Jaapani kunstniku Utagawa Hiroshige kuulsa puulõike "Sudden Shower over Shin-Ōhashi bridge and Atake" (jaapani keeles: "Shin-Ōhashi Atake no Yūdachi") otsene koopia, mille Van Gogh lõi oma versioonina, väljendades oma sügavat imetlust jaapani kunstile. Van Gogh oli oma Pariisi perioodil sügavalt mõjutatud jaapani ukiyo-e stiilis puulõigetest ning selle teose kaudu tõi ta Jaapani esteetika oma unikaalsesse kunstilisse konteksti.

Maal kujutab vihmasadu Shin-Ōhashi sillal Tokyos. Pildil on inimesed, kes ületavad silda vihmavarjude all, samal ajal kui nende ümber sajab vihma. Van Gogh kasutas selles teoses samu erksaid värve ja tugevaid kontuure, mis on iseloomulikud Hiroshige originaalile, kuid ta lisas oma pintslitöö kaudu maale veidi jämedama tekstuuri ja rikkaliku värvikasutuse, mis on talle omane.

Tehnika: Õli lõuendil

Originaalmõõtmed:
73.3 x 54 cm (28 7/8 x 21 1/4 tolli)
Asukoht: Van Gogh Museum, Amsterdam

Huvitav fakt: Van Gogh oli jaapani kunsti entusiast ja kogus Pariisis elades arvukalt jaapani puulõikeid. Ta oli sügavalt lummatud jaapani kunsti lihtsusest, värvikasutusest ja kompositsioonist, mida ta püüdis oma töödesse integreerida. "Bridge in the Rain (after Hiroshige)" on suurepärane näide sellest, kuidas Van Gogh tõlgendas ja kohandas Jaapani kunstimõjusid oma lääne maalikunsti.

Viimane oksjonihind:
"Bridge in the Rain (after Hiroshige)" on osa Van Gogh Museum kollektsioonist Amsterdamis ja seetõttu ei ole seda hiljuti oksjonil müüdud. Kuid Vincent van Goghi teosed on kunstimaailmas ühed hinnatumad ja nõutud, ning tema tööd, eriti need, mis on inspireeritud Jaapani kunstist, on väga väärtuslikud.

Vincent van Gogh, olles teose loomise ajal sügavalt inspireeritud Jaapani kultuurist, väljendas "Bridge in the Rain (after Hiroshige)" kaudu oma austust jaapani kunstnike tööde vastu, tuues idamaise esteetika osaks oma lääne maalikunsti traditsioonist.