Flaierid

Flaierid - kiire ja fokusseeritud turundusvahend

Flaierid on üks sirgjoonelisemaid trükiseid, millega saab lühidalt ja selgelt edasi anda üht konkreetset sõnumit – kampaaniat, üritust, uut toodet, avamispakkumist või olulist teadet. Hästi läbimõeldud flaier keskendub olulisele, on kiiresti hoomatav ning sobib jagamiseks nii käest kätte, postkasti, üritusel, müügisaalis kui ka saadetistega kaasa panemiseks.

Print Grupp aitab planeerida flaierite trüki nii, et sõnum, formaat ja materjal moodustaksid ühtse terviku ning toetaksid ettevõtte või asutuse visuaalset identiteeti.

Tänapäevane flaier ei ole enam „odav paberileht“

Kui varem seostus flaier eelkõige võimalikult soodsa paberiga ja massilise jagamisega, siis tänapäeval on paberivalik vähemalt sama oluline kui kujundus. Flaieri materjal jätab väga otsese mulje sellest, kui tõsiselt bränd oma kommunikatsiooni võtab. Paksus, pinnastruktuur ja toon mõjutavad nii flaieri käeselamust kui ka seda, kas see jäetakse alles või visatakse kohe kõrvale.

Print Grupil on lai paberivalik, mis on koondatud paberipoe sortimenti. Sealt leiab nii klassikalised kaetud ja katmata paberid kui ka erilisema tekstuuriga, toonitud, taaskasutatud või efektse pinnaga materjalid. Flaier ei pea olema ainult õhuke A6 leht – see võib olla ka paksemale, peene struktuuriga paberile trükitud kompaktne visiitbränd, mille inimene tõepoolest kaasa võtab.

Paber kui flaieri osa sõnumist

Flaieri trüki planeerimisel käsitleme paberit kui kujunduse osa, mitte ainult trükialust.

Katmata paberi loomulik matt pind sobib hästi asutustele, koolidele ja organisatsioonidele, kelle jaoks on oluline rahulik, institutsionaalne ja kirjutatav pind. Kaetud paber toob paremini esile fotod ja kampaaniapõhised lahendused kaubanduses, toitlustuses või üritusturunduses. Taaskasutatud ja looduslähedased paberid rõhutavad kestlikkuse sõnumit ning sobivad eriti hästi valdkondadele, kus keskkonnateema on osa brändist.

Paberi grammkaal võib erinevate flaierilahenduste puhul olla väga erinev: alates kergematest massjagamiseks mõeldud flaieritest kuni tugevamate, peaaegu kaardisarnaste lahendusteni, mida hoitakse ja esitatakse pikema aja jooksul. Valiku juures arvestame nii trükise kasutuskohta, eeldatavat mahtu kui ka seda, millist tunnetust soovitakse käes tekitada.

Flaierid ettevõtetele, asutustele ja koolidele

Flaierite trükk ei ole ainult jaemüügi kampaaniate teema. Asutused kasutavad flaierid ära teabepäevadel, infomaterjalina elanikele ja klientidele, projektide tutvustamisel ning kampaaniate toetamiseks. Ettevõtted jagavad reklaamflaierid messidel, avamisüritustel, müügikohtades, koolitustel ja partnerkohtumistel. Koolides ja haridusasutustes on flaierid heaks lahenduseks õppeprogrammide, valikainete, ürituste ja noorteprojektide tutvustamiseks.

Igas segmendis on oluline, et flaierite kujundus, paber ja formaadivalik oleksid kooskõlas organisatsiooni kuvandiga ning kõnetaks sihtgruppi – olgu selleks õpilased, lapsevanemad, ettevõtete otsustajad või laiem avalikkus.

Formaadi ja kuju võimalused

Kõige sagedamini trükitakse flaierid A6, A5 või kolmandik A4 formaadis, kuid piiranguid tegelikult ei ole. Võimalik on valmistada nii kitsamaid ribaflaierid, ruudukujulisi lahendusi kui ka erikujulisi stantsitud flaierid, mis eristuvad standardmaterjalist juba ainuüksi kontuuri poolest.

Valik sõltub sellest, kuhu flaierit jagatakse ja kuidas seda kasutatakse: kas see peab mahtuma ümbrikusse, riiulite vahele, esitlushoidjasse või taskusse. Kui formaat on paigas, aitame vajadusel kohandada kujunduse nii, et trükitehnoloogia ja lõikamine oleksid efektiivsed ega tõstaks asjatult omahinda.

Trükitehnoloogiad ja tiraažid

Flaierite trükk toimub nii digitrükis kui ofsettrükis. Väiksemate ja keskmiste tiraažide, testkampaaniate, piirkondlike ürituste või eri keeleversioonide jaoks on sobiv digitrükk, mis võimaldab paindlikku tellimismahtu ja kiiret reaktsiooni. Suuremate koguste puhul kasutame ofsettrükki, mis tagab ühtlase kvaliteedi ja soodsa ühikuhinna ka siis, kui flaierid jagatakse laiali kümnetes tuhandetes eksemplarides.

Vajadusel on võimalik planeerida ka järjestikuseid trükipartiisid – näiteks korduvate kampaaniate või hooajaliste ürituste puhul –, säilitades sama kujunduse ja paberivaliku, et brändi järjepidevus püsiks.

Viimistlus ja lisavõimalused

Kuigi flaier on oma olemuselt lihtne trükis, saab seda eristada mitmete viimistlusvõimalustega. Paksumal paberil flaieri puhul võib kasutada ümarnurki, stantsitud avasid, osalist UV-lakki või fooliumtrükki oluliste elementide rõhutamiseks. Mõne projekti puhul on otstarbekas kombineerida flaier ühe poole peal infoga ja teisel pool täidetava kupongi, kaardi või märgistusega, mis lisab praktilist väärtust.

Kõik need valikud aitavad muuta flaieri selliseks, mis ei jää muljena „odavaks reklaamiks“, vaid tundub läbi mõeldud ja brändi vääriline.

Flaierite trüki planeerimine

Flaierite trüki planeerimisel on abiks, kui on läbi mõeldud põhipunktid: mis on sõnumi fookus, millisele sihtrühmale flaier on suunatud, kui suur on eeldatav tiraaž, millises kanalis ja keskkonnas flaierit jagatakse ning millist muljet soovitakse jätta. Nende vastuste pinnalt saab teha teadliku otsuse nii formaadi, paberitüübi kui ka trükitehnoloogia osas.

Print Grupp aitab ühendada kujunduse, paberivaliku ja tehnilise teostuse üheks tervikuks, nii et flaier oleks kooskõlas brändiga, vastupidav oma kasutusolukorras ja jätaks adressaadile mulje professionaalsest ning läbimõeldud kommunikatsioonist.