Bränditud kirja- ja märkmeplokkide kujundamine ja tootmine

Kirja- ja märkmeplokid on igapäevane töövahend, mis on pidevalt laual, koosolekul, koolitusel või kliendikohtumisel. Hästi läbimõeldud kirjaplokk ei ole ainult tavaline paberivirn, vaid osa ettevõtte või asutuse visuaalsest identiteedist. Bränditud plokid aitavad hoida töövoogu korras, toetavad märkmete tegemist ja jätavad kasutajale mulje korrektselt korraldatud organisatsioonist.

Print Grupp trükib kirjaplokke ja märkmeplokke ettevõtetele, avaliku sektori asutustele, koolidele, ülikoolidele, koolitus- ja konverentsikorraldajatele ning hotellidele ja teistele teenindusettevõtetele, kus plokid on igapäevane tööriist või osa külastuskogemusest.

Kirjaplokk kui igapäevane kontoritöö vahend

Kirjaplokid on kontoris üks kasutatumaid trükiseid. Nendele kirjutatakse telefonimärkmeid, märksõnu aruteludest, ülesandeid, meeldetuletusi ja infot, mis hiljem kantakse edasi süsteemidesse. Kui plokk on ettevõtte sümboolikaga, muutub iga märge ja leht samas ka väikeseks brändi kandjaks.

Kirjaplokkide trükkimisel saab kasutada päist ettevõtte logo, nime ja kontaktandmetega, lisada jalusesse või taustale veebiaadressi, slogani, osakonna nimetuse või muud infot, mis toetab organisatsiooni kuvandit. Visuaalne keel hoitakse kooskõlas muu trükimaterjali ja brändijuhistega, et plokid sobituksid ühtsesse tervikusse koos blanketide, ümbrike, kaustade ja muude trükistega.

Märkmeplokid koolitustele, seminaridele ja üritustele

Märkmeplokid on oluline osa koolituste, seminaride, konverentside ja teabepäevade korraldusest. Osalejad vajavad lihtsat ja käepärast võimalust märkmete tegemiseks, skeemide ja jooniste visandamiseks ning märksõnade üles kirjutamiseks.

Bränditud märkmeplokk, millel on ürituse, asutuse või programmi visuaal, jääb sageli osalejale ka pärast sündmust lauale alles ning meenutab nii sisu kui korraldajat. See on praktiline trükis, mis töötab üheaegselt nii töövahendi kui diskreetse meeldetuletusena koolitusest, projektist või organisatsioonist.

Haridusasutustes on märkmeplokid levinud õpilastele, õpetajatele, külalistele ja partneritele mõeldud trükisena, mida kasutatakse infotundides, nõustamistes ja projektikohtumistel.

Ploki formaat, lehtede arv ja liimimine

Kirja- ja märkmeplokke trükitakse erinevates formaatides vastavalt kasutusotstarbele. Kõige levinumad on A4, A5 ja A6 plokid, kuid vajadusel on võimalik valmistada ka erimõõdus lahendusi, näiteks laiemad lauaplokkide formaadid või kitsamad märkmelipikute plokid.

Lehtede arv plokis sõltub sellest, kui intensiivselt plokki kasutatakse ja kui tihti seda vahetatakse. Tüüpilised on 25, 50 või 100-leheküljelised plokid. Lehed liimitakse tavaliselt ülemisest servast tugevama kartongist aluslehe külge, et plokk püsiks vormis ja üksikud lehed saaks vajadusel kergesti eemaldada. Soovi korral on võimalik kasutada ka külgliimimist või lisada perforatsioonijoone, mis tagab eriti puhta rebenemisjoone.

Paberi valik – mitte ainult tavaline kontoripaber

Kuigi kirjaplokid seostuvad sageli tavalise kontoripaberiga, annab paberi teadlik valik ploki kasutuskogemusele palju juurde. Paber mõjutab nii kirjutamistunnet kui üldist muljet ettevõttest või asutusest.

Print Grupil on lai paberivalik, mis on koondatud paberipoe sortimenti. Kirja- ja märkmeplokkide jaoks saab valida:

– klassikalised kontoripaberid, mis sobivad igapäevaseks kasutuseks
– matt- ja poolmattpaberid, millel on kirjutamine mugav ja mis näevad esinduslikumad välja
– taaskasutatud paberid ja looduslähedase tooniga materjalid, mis rõhutavad vastutustundliku ja keskkonnateadliku organisatsiooni kuvandit
– erilisema tekstuuri või tooniga paberid, mis sobivad esinduslikumate plokkide jaoks juhtidele, partneritele või kingitusena klientidele.

Paberi grammkaal valitakse nii, et ploki lehed ei oleks liiga õhukesed ega paistaks tugeva kirjutusvahendiga liigselt läbi, samas püsiks plokk mugavalt lehitsetav ega muutuks liialt paksuks.

Ruuduline, jooneline, punktidega või tühi

Kirja- ja märkmeplokid ei pea alati olema tühjad lehed. Vastavalt kasutusele saab valida:

– tühjad lehed visandite, skeemide ja vabade märkmete jaoks
– joonelise paigutuse, mis sobib paremini tekstiliste märkmete jaoks
– ruudustiku, mis on mugav tabelite, arvutuste ja tehnilisemate skitside jaoks
– punktvõrgu, mis ühendab visandamise ja teksti ning on populaarne just loov- ja planeerimistöö juures.

Kõik need variandid saab siduda ettevõtte või asutuse brändikeelega, lisades discretse peegeldusena logo, värvid või graafilised elemendid, mis ei sega kirjutamist.

Brändi kasutamine kirjaplokil ja märkmeplokil

Kirjaplokid ja märkmeplokid on sobiv koht brändi rahulikuks ja mittepealetükkivaks kasutamiseks. Tavaliselt paigutatakse logo ja organisatsiooni nimi lehe üla- või alaossa, lisades vajadusel kontaktandmed või veebiaadressi. Võimalik on kasutada ka taustal väga õrna vesimärgina graafilist elementi, mis seostub organisatsiooni identiteediga, kuid ei muuda kirjutamist ebamugavaks.

Kui plokke kasutatakse konkreetse projekti, kampaania või programmi raames, saab lisaks üldisele brändile lisada plokile projekti nime, ajavahemiku või märksõna, mis aitab trükisel eristuda ja seostuda kindla tegevusega.

Trükitehnoloogiad ja kogused

Kirja- ja märkmeplokke trükitakse väga erinevates kogustes – alates väikestest partiidest juhtkonnale või kindlale sündmusele kuni suuremate seeriateni, mis jagatakse laiali kogu organisatsiooni töötajatele, klientidele ja partneritele.

Väiksemate ja keskmiste koguste jaoks sobib hästi digitrükk, mis võimaldab paindlikult kohandada kujundust, tellida eraldi plokiseeriaid eri osakondadele või keeleversioonidele ning reageerida kiiresti brändimuudatustele. Suuremate koguste puhul on kuluefektiivne kasutada ofsettrükki, mis tagab ühtlase kvaliteedi ja soodsa ühikuhinna ka siis, kui plokid jõuavad paljude kasutajateni.

Kasutusvaldkonnad: kontorist hotellide ja teeninduseni

Lisaks klassikalisele kontoritööle kasutatakse kirja- ja märkmeplokke laialdaselt teenindus- ja hotellisektoris, meditsiini- ja haridusasutustes ning avalikus sektoris. Hotellides ja konverentsikeskustes paigutatakse plokid tubadesse, konverentsiruumidesse ja kohtumisaladele. Meditsiiniasutustes ja kliinikutes aitavad märkmikud arstil ja patsiendil olulisi punkte üles kirjutada ja hiljem üle vaadata. Koolides ja ülikoolides kasutatakse plokke külalistele, üritustel, vastuvõttudel ja infopäevadel.

Igas valdkonnas saab plokid kohandada vastavalt tööloogikale: lisada päisesse või jalusesse vajalikku infot, näiteks osakonna nimi, projekti tähis või kontaktandmete erilahendus, mis on just selles kontekstis oluline.

Kirja- ja märkmeplokkide trüki planeerimine

Kirja- ja märkmeplokkide trüki planeerimisel on abiks, kui on läbi mõeldud:

millises keskkonnas plokke kasutatakse
milline formaat on sobivaim (A4, A5, A6 või erimõõt)
mitu lehekülge plokis võiks olla
milline paberi tüüp ja grammkaal vastab kasutusloogikale
kas plokid peaksid olema tühjad, joonelised, ruudulised või punktidega
kui suur on eeldatav tiraaž ja kas on eraldi seeriaid eri üksustele või üritustele.

Nendele küsimustele vastates saab valida sobiva kombinatsiooni paberi, kujunduse, trükitehnoloogia ja ploki konstruktsiooni osas. Print Grupp aitab siduda need valikud üheks tervikuks, et kirja- ja märkmeplokid oleksid igapäevased töövahendid, mis toetavad organisatsiooni korrastatud töökorraldust ja tugevdavad vaikselt, kuid järjepidevalt ka brändi nähtavust.