Piletite trükkimine on oluline osa ürituse, sündmuse või teenuse korraldusest. Pilet ei ole ainult sissepääsu tõend, vaid ühtlasi infoallikas, turvaelement ja brändikandja. Hästi kujundatud ja tehniliselt korrektselt trükitud pilet aitab hoida külastusvoogu korras, vähendada segadust sissepääsul ning jätab mulje professionaalsest korraldajast. Print Grupp kujundab ja trükib pileteid kontserditele, festivalidele, teatritele, kinodele, spordiüritustele, messidele, konverentsidele, kultuuri- ja haridusasutustele, ühistranspordile ning teistele organisatsioonidele, kus pilet on igapäevane töövahend.
Piletite trükkimise juures on üks esimesi otsuseid formaadi ja konstruktsiooni valik. Pilet võib olla klassikaline ribana kontrollribaga, ühe- või mitmeosaline paberpilet, kupongi tüüpi lahendus, plokist rebitav piletikomplekt või kaardilik tugevam pilet, mis on mõeldud pikemaajaliseks kasutuseks. Trükkida saab nii üksikpileteid kui järjepidevalt nummerdatud seeriaid, mis arvestavad saalide, tsoonide, kuupäevade ja sessioonidega. Oluline on, et pilet oleks kasutajale mugav, sissepääsusüsteemi jaoks loetav ning korraldajale hästi hallatav.
Paber on piletite trüki puhul alati üks keskseid teemasid. Pileti materjal peab sobima kasutuskeskkonna ja oodatava kasutusajaga. Lühiajaliseks ürituseks siseruumides võib piisata õhemast, kuid kvaliteetsest paberist; välitingimustes, mitmepäevastel festivalidel või ühistranspordis kasutatavad piletid vajavad tugevamat paberit või õhemat kartongi, mis peab paremini vastu niiskusele, korduvkäsitlemisele ja taskus kandmisele. Print Grupil on lai paberivalik, millest saab valida nii klassikalised piletipaberid kui ka erilisema tooniga ja pinnaga materjalid, mis rõhutavad brändi iseloomu. Paberi pinnatüüp valitakse vastavalt sellele, kas fookuses on pigem tekst ja loetavus või visuaalsed elemendid, nagu pildid ja graafika.
Paljude piletitüüpide puhul on oluline ka lamineerimine või muu pinnakaitse. Lamineeritud pilet sobib eriti hästi olukordadesse, kus pilet peab kestma mitut sündmusepäeva, taluma niiskust, mustust ja sagedast käsitlemist. Läbipaistev kaitsekiht teeb pileti tugevamaks, kaitseb trükipinda ning lubab pinda vajadusel puhastada. Samal ajal ei pea iga pilet olema kiletatud – lühikese elueaga piletite puhul valime lahenduse, kus paber ja trükitehnoloogia tagavad piisava vastupidavuse ilma lisaviimistluseta. Lahenduse valikul arvestame alati konkreetse sündmuse ja süsteemi loogikaga.
Piletite konstruktsioonis mängivad olulist rolli perforatsioonid, rebimisjooned ja plokkidena köitmine. Pilet võib koosneda põhiosast ja kontrollribast, mis rebitakse sissepääsul ära, või mitmest osast, kus üks osa jääb külastajale, teine jääb korraldajale ja kolmas raamatupidamisele või aruandluseks. Perforeeritud pilet ribana on mugav lahendus kassades, garderoobides ja väravates, kus töötaja peab kiiresti ja korrapäraselt pileteid väljastama. Piletid saab köita plokkideks, et neid oleks lihtsam käidelda ja ladustada, või toota üksikute ribadena rullisüsteemidele.
Piletite trükkimisel on peaaegu alati vajalik nummerdus ja sageli ka koodid. Järjestikune numeratsioon aitab kontrollida piletite arvu, jälgida müüki ja ennetada väärkasutust. Triipkoodide ja QR-koodide abil saab pileti siduda piletimüügisüsteemi, skannerite ja ligipääsukontrolliga. Print Grupp kasutab muutuvandmetega trükki, mis võimaldab igale piletile trükkida unikaalse numbri, koodi, tsooni, kuupäeva või muu vajaliku info, ilma et trükiprotsess muutuks keerukaks või ebastabiilseks. Nii saab pilet olla üheaegselt nii visuaalselt brändile vastav kui ka tehniliselt süsteemiga seotud dokument.
Piletite kujunduse juures on peamine eesmärk selgus. Pilet peab sisaldama sündmuse nimetust, kuupäeva, kellaaega, asukohta, sektori või rea infot, vajadusel istmekohta, hinda, tingimusi ja korraldaja andmeid. Kujundus toetab seda struktuuri: brändi logod, värvid ja graafilised elemendid seotakse infoga nii, et oluline on alati kiiresti leitav. Teatrite, kontserdikorraldajate ja kultuuriasutuste puhul on pilet sageli osa laiemast visuaalsest tervikust, mille hulka kuuluvad plakatid, programmid ja muud trükised. Ühistranspordi ja asutuste puhul on fookuses pigem selgus, funktsionaalsus ja standardiseeritud lahendus. Print Grupp arvestab kõiki neid erinevaid vajadusi, kohandades pileti välimuse vastavalt juba olemasolevale visuaalsele keelele või aidates luua uue, rahuliku ja hästi loetava kujunduse.
Trükitehnoloogia valik sõltub tiraažist, turvaelementidest ja personaliseerimise ulatusest. Väiksemate ja keskmiste koguste, testürituste, piirkondlike sündmuste ja lühiajaliste kampaaniate puhul on sobiv digitrükk, mis võimaldab paindlikku tellimismahtu, kiiret reageerimist muudatustele ning lihtsat muutuvandmete rakendamist. Suurtele üritustele, tiheda piletimüügiga organisatsioonidele ja standardiseeritud piletisüsteemidele on kuluefektiivne lahendus ofsettrükk, mis tagab ühtlase kvaliteedi ja mõistliku ühikuhinna ka siis, kui piletite trükk toimub kümnete tuhandete kaupa.
Piletite trükkimise planeerimisel on abiks, kui on läbi mõeldud, millist tüüpi piletid on vajalikud, milline on eeldatav külastajate arv, kuidas pileteid jagatakse ja kontrollitakse, millist infot tuleb piletile tuua ning millise aja jooksul piletid peavad kasutuskeskkonnas vastu pidama. Nendele küsimustele vastates saab valida sobiva formaadi, paberi, perforatsiooni, nummerduse, koodid, lamineerimise ja trükitehnoloogia. Print Grupp ühendab piletite kujunduse, tehnilise ettevalmistuse ja tootmise üheks tervikuks, et piletite trükkimine annaks tulemuse, mis on korraga usaldusväärne töövahend, selge infoallikas ja visuaalselt brändiga kooskõlas olev trükis.