Kupongid kui müügi ja kaasamise tööriist
Kupongid on praktiline viis suunata klienti ostu tegema, kampaanias osalema või teenust proovima. Hästi läbimõeldud kupong on lihtsasti arusaadav, selgete tingimuste ja selge visuaalse seosega brändiga. Kupongid sobivad nii jaekaubandusele, toitlustusele ja teenindusettevõtetele kui ka ürituste korraldajatele, omavalitsustele, koolidele ja muudele asutustele, kes kasutavad kupongi soodustuse, pääsu, osalemise või tagasiside motiveerimise vahendina.
Print Grupp kujundab ja trükib kupongid ja voucherid ettevõtetele ja organisatsioonidele, kelle jaoks on oluline, et kampaaniamaterjal oleks korraga nii toimiv tööriist kui ka osa ühtsest visuaalsest keelest.
Kus ja kuidas kupongid töötavad
Kupongid on levinud jaekaubanduses, kus neid kasutatakse soodustuste, lisasoodustuse tingimuste, kordusostu motiveerimise või uue toote tutvustamiseks. Toitlustus- ja meelelahutusettevõtetes pakutakse kupongidega näiteks kindla menüü, hinnaeelise või eripakkumise vormis lahendusi.
Asutustes ja omavalitsustes võivad kupongid tähistada tasuta või soodushinnaga osalemist üritusel, teatud teenuse kasutusõigust või toetusmeetme raames pakutavat hüve. Koolides ja haridusasutustes kasutatakse kupongilahendusi näiteks projektides, sündmustel, õpilasüritustel ja kampaaniates, kus kupong on lihtne viis osalemise või preemia fikseerimiseks.
Kupong võib olla üksikpilet, kupongiplokist rebittav leht, voucheri vormis kaart või osa suuremast kampaaniamaterjalist. Vorm valitakse vastavalt kasutusloogikale ja kassasüsteemi või registreerimisprotsessi eripärale.
Kupongide kujundus ja info ülesehitus
Kupong peab olema kiirelt hoomatav. Oluline info on pakkumise sisu, kehtivusaeg, põhilised tingimused, vajadusel unikaalne kood või number ning selge viide ettevõttele või asutusele, kes kupongi väljastab. Kujunduses arvestame, et visuaalne osa toetaks sõnumit, mitte ei muudaks seda raskesti loetavaks.
Kasutame olemasolevat brändiraamatut ja visuaalseid põhimõtteid või aitame luua lahenduse, mis sobitub muu trükimaterjaliga. Kui kupongid on osa suuremast kampaaniast või üritusest, seome kujunduse vastava visuaaliga nii, et klient tunneb materjali ära nii poes, kodulehel kui trükisel.
Numberdus, koodid, triipkoodid ja QR-koodid
Kupongide toimimise seisukohalt on sageli oluline nende jälgitavus. Trükime kupongid järjestikuse nummerdusega, kasutame soovi korral triipkoode või QR-koode, mis seotakse kassasüsteemi, kliendihalduse või kampaania jälgimise lahendusega.
Võimalik on kasutada ka muutuvandmetega trükki, kus iga kupong saab unikaalse koodi või tunnuse, mis võimaldab hiljem kampaania tulemust täpsemalt analüüsida. Trükiettevalmistuses arvestame nii tehnilise vormingu kui ka kujundusega, et koodid oleksid masinale loetavad ja samal ajal visuaalselt tervikusse sobivad.
Formaadid, plokid ja perforeerimine
Kupongide formaat sõltub kasutuskohast. Levinud on visiitkaardi mõõtu või veidi suuremad kupongid, mis mahutuvad rahakotti või taskusse, samuti A6 ja DL formaadis kupongid, mis sobivad hästi posti teel saatmiseks või muu trükise vahele asetamiseks.
Kupongid võivad olla üksiklehed või plokina liimitud komplektid, kust kupongid rebitakse lahti mööda perforeeritud joont. Plokid on mugavad kassas, teenindusletis või üritusel, kus mitut kupongi kasutatakse järjepidevalt ja töötaja vajab korrastatud lahendust. Perforatsioon aitab tagada puhta eraldusjoone ning vajadusel jääb osa kupongist (näiteks stub) ettevõttele või korraldajale alles.
Paberi ja kartongi valik
Paber mõjutab kupongi tunnetust ja vastupidavust. Lühiajaliseks, massiliseks kampaaniaks võib piisata õhemast paberist, mis on soodne ja hõlpsasti töödeldav. Kui kupong peab vastu pidama pikema perioodi, korduvkasutuse või taskus kaasas kandmise, on otstarbekas valida tugevam paber või õhem kartong.
Print Grupil on lai paberivalik, mille hulgast saab valida kampaania iseloomule sobiva lahenduse. Kaetud paber toob esile värvid ja fotod, matt pind toetab rahulikumat ja tekstikesksemat lähenemist, taaskasutatud või looduslähedase tooniga paberid rõhutavad keskkonnateadlikku kuvandit. Vajadusel kasutame ka kiletust või muud pinnakaitset, kui kupong peab kestma kauem või taluma intensiivsemat käsitlemist.
Viimistlus ja lisavõimalused
Kupong võib olla lihtne ja otsekohene, kuid vajadusel saab lisada viimistluse, mis tõstab esile olulisi elemente. Võimalik on kasutada ümarnurki, stantsitud kujusid, volditud lahendusi või osalist lakki, et kupong eristuks tavalisest infotrükisest. Mõne projekti puhul on praktiline lahendus kupong, mille üks osa jääb kliendile ja teine osa jääb ettevõttele tagastuseks või loosikupongina kasutamiseks.
Vajadusel kombineerime kupongi muu trükisega, näiteks flaieri, kinkekaardi või infolehega, et materjal toimiks üheaegselt nii infokandja kui soodustuse või ligipääsu tõendina.
Kupongide trüki planeerimine
Kupongiprojekti planeerimisel on abiks, kui on ette mõeldud, mis on kampaania eesmärk, milline on sihtrühm, kui kaua kupong kehtib, kuidas seda jagatakse (poes, üritusel, posti teel, pakkidega kaasa) ning millist infot tuleb kupongi ja süsteemi vahel siduda (koodid, seeriad, numbrid).
Nendele küsimustele vastates saame aidata valida sobiva formaadi, paberi, trükitehnoloogia, nummerduse ja viimistluslahenduse. Print Grupp seab kujunduse, tehnilise ettevalmistuse ja tootmise üheks tervikuks, et kupongid oleksid lihtsad kasutada, usaldusväärselt töödeldavad kassasüsteemis ja samal ajal brändi väärilise välimusega.